Kreslenie trojuhoľníkov

# vytvoríme plátno na ktorom sa vytvára text a grafika, plátno má farbu bielu, šírku 1000 a výšku 2000
import tkinter
canvas = tkinter.Canvas(bg='white', width=1000, height=2000)
canvas.pack()

# základné parametre textov, teda súradnice (x0,y0) prvého písmena textov
x0 = 100
y0 = 100
# určenie hodnôt  premenných farba1, farba2,... až farba6, daných farbami trojuholníkov
farba1, farba2, farba3, farba4, farba5, farba6  = 'red', 'green', 'green', 'green','red', 'red'
# určenie hodnôt - teda reťazcov znakov - premenných text1, text2,...až text6
text1, text2, text3, text4, text5, text6 = 'červený trojuholník', 'zelený trojuholník', 'zelený trojuholník', 'zelený trojuholník', 'červený trojuholník', 'červený trojuholník'
#for cyklus so šiestimi cyklami
for i in range(6):
    # zmena súradníc prvého písmena textov v jednotlivých cykloch, v prvom cykli i=0
    x= x0 + 100
    y= y0 + 200 *  i 
    # výpis textu, kde (x,y) sú súradnice prvého písmena textu text1
    canvas.create_text(x, y, text=text1) 
    # zobrazenia trojuholníka daného bodmi A(150, 250+193*i), B(250-7*i,250+193*i), C(150,150+200*i)
    a = 150, 250 - 7 * i + 200 *  i 
    b = 250 - 7 * i, 250 - 7 * i + 200 * i
    c = 150, 150 + 200 * i
    canvas.create_line(a, b, c, a, fill=farba1)
    canvas.create_text(a, text='A')
    canvas.create_text(b, text='B')
    canvas.create_text(c, text='C')
    # zámena hodnoty premennej farba1 použitej pre vyfarbenie strán trojuholníka v i-tom cykle
    farba1, farba2, farba3, farba4, farba5, farba6 = farba6, farba1, farba2, farba3, farba4, farba5
    # zámena hodnoty premennej text1 použitej na pomenovanie trojuholníka v i-tom cykle
    text1, text2, text3, text4, text5, text6 = text6, text1, text2, text3, text4, text5

tkinter.mainloop()
naspäť